piątek, 3 stycznia 2014

Poczta Versus

W weekend miałem przyjemność pobuszować trochę po sklepach internetowych i dokonać drobnych zakupów.
Jako że zakupy musiałem podzielić na dwa odrębne zamówienia (dwa sklepy) pojawiła się możliwość porównania szybkości usług.
Oba sklepy zamówienie złożone w niedzielę zapakowały i wysłały w poniedziałek rano, więc w tempie ekspresowym.
W jednym sklepie wybrałem opcję wysyłki za pomocą Poczty Polskiej - 10 zł.
W drugim sklepie opcja wysyłki przez Paczkomaty- 9,99 zł
 Poczta Polska
Zgodnie ze statusem przesyłki na stronie  http://sledzenie.poczta-polska.pl/
Przesyłka wysłana 30.grudnia o godzinie 14.44, dostarczona została 31 grudnia o godzinie 11.41,
przy czym faktycznie listonosz był z paczką jakąś godzinę wcześniej.

Paczkomaty
Witaj!
Twoja paczka od ... wyruszyła właśnie w podróż do Paczkomatu InPost

Taką wiadomość otrzymałem 30 Grudnia o godzinie 12:27
W wiadomości był jeszcze link do przebojów z lat 80 żeby sobie posłuchać w trakcie oczekiwania na paczkę.
I co?
Przesłuchałem wszystkie możliwe stare przeboje, a status paczki na stronie http://www.paczkomaty.pl/pl/znajdz-paczke ciągle taki sam
Długo. Inpost obiecuje dostarczenie przesyłki w maksymalnie 2 dni roboczych.
Moja przesyłka wędruje już przez Polskę 3 dzień roboczy (nie liczę Nowego Roku), a status coraz bardziej mnie irytuje.
Dla mnie osobiście status przedstawiany przez Pocztę, rzeczowy i profesjonalny jest lepszy,
Inpost, jeśli chce traktować swoich klientów jak dzieci przedstawiając im obrazki, mógłby przynajmniej kolor powiadomienia zamienić na bardziej uspokajający.

Przyzwyczailiśmy się narzekać na Pocztę, ale realne porównanie pokazuje że inni dostawcy muszą jeszcze sporo popracować żeby osiągnąć standard jaki prezentuje nasz jeszcze chyba największy operator pocztowy.

Ps. Mógłbym w tym zestawieniu przedstawić jeszcze szybkość działania firmy Siódemka, ale tam niestety moja przesyłka zaginęła

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze gdy kupuję coś w sieci, to od razu proszę też sprzedawcę o przesłanie mi nr nadania przesyłki. Za pomocą numeru mogę szybko sprawdzić status mojej paczki na https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Witryna umożliwia szybkie sprawdzenie statusu przesyłek nadanych przez różnych kurierów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Brawo dla autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń