środa, 24 marca 2010

czy da się zarobić w sieci cz. 3

Na początek odnośniki do poprzednich rozważań na temat...:
http://michaaaal.blogspot.com/2009/07/czy-da-sie-zarobic-w-sieci.html
http://michaaaal.blogspot.com/2009/10/czy-da-sie-zarobic-w-sieci-cz-2.html

 Z nieukrywaną satysfakcją piszę że odbiłem się od dna jakim były moje zarobki.
Na początek statystyki za rok 2010:
m2m (money.pl)- 164 zł
google adsense- bez zmian
TradeDoubler.com- 4644,39 zł
Jak na hobbystyczne podejście do zarobkowania w internecie wypłatę z TradeDoublera uważam za całkiem niezłą, jeśli więc daje mi to mandat do udzielania rad spróbuję napisać kilka swoich przemyśleń.
Przyznam że odpuściłem sobie promowanie serwisu bankier.pl i money.pl z ich systemami partnerskimi. Zbyt duża konkurencja, mała ilość konwersji.
Drugim etapem było zastanowienie się jakiej grupy społecznej można trafić ze swoimi reklamami.
Dobrą grupą docelową byli by ludzie młodzi, dobrze zarabiający, robiący zakupy w internecie. Ale oni bardzo często mają swoje strony internetowe i nie klikają w reklamy na innych stronach,
Młodszą młodzież, która również mogłaby być niezłym klientem, (często klikającą w reklamy, zwłaszcza konkursów, reklam różnych gadżetów) mam wrażenie że przejęła Nasza-klasa i to ten serwis na nich zarabia.
Kolejną grupą zainteresowania reklamodawcy są osoby ogólnie mówiąc zaczynający swoją przygodę z internetem. Nie omijają oni reklam a wręcz często tylko nimi się sugerują surfując po sieci. Prawdę mówiąc ja postawiłem na tą grupę. Obserwowałem przez jakiś czas swoich znajomych, w jaki sposób poszukują informacji w internecie. Odkryłem że: zawsze zaczynają od wyszukiwania (głównie google), nawet jeśli znają adres strony (wpisywanie adresu w oknie wyszukiwarki), klikanie w pierwszy link który się pojawi.
Nie ulega więc wątpliwości że trzeba promować swoje strony w wyszukiwarce, najlepiej skupiając się na niewielkiej liczbie produktów.
Znacznie podniosłem sobie PageRank stron używając systemu pozycjonowania Linkme, dużo ruchu na stronie uzyskałem kierując użytkowników z portali z ogłoszeniami drobnymi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz